Total Pageviews

Tuesday 20 September 2011

Diet Kesihatan

'Seindah Warna Pelangi' ...


Kali ini aku ingin berkongsi tentang supplemen ku yang baru bermula bulan ini. Kebetulannya bulan ini aku ada sedikit wang saku lebih, maka aku peruntukkan baki wang saku ku itu untuk membeli sedikit supplemen.


Setelah menjamu mata di Watson's maka aku pun mengambil keputusan untuk membeli sebotol supplemen Blackmores B+C. Supplemen ni aku dah amalkan dulu. Tapi, sebab rasa diet aku dah elok, aku ambil keputusan untuk berhenti amalkan supplemen ini. 




Kenapa aku beli supplemen B+C ni ye?? ehehe... Vitamin B bagi aku untuk tambah berat badan aku. hee.. Malunya nak ngaku yang berat aku kurang ni. Tapi serius, berat aku dah turun lebih dari 10kg dah. Tu yang aku mulakan balik amalkan supplemen ni. 


Kenapa tak makan je Weight Gain, GainEight, apa suma yang dorg jual kat pasaran tu untuk tambah berat??? Hakikatnya aku dah melabur seribu lebih da beli sume kejadah tu.. Tapi langsung ta berkesan kat aku. Atas perasaan takut sekiranya ia memberi side effect kat aku nanti, aku pun mengambil keputusan untuk cuba secara natural.


Alhamdulillah setakat aku amalkan Blackmores B+C ni, selera makan aku dah bertambah. ehhehe... Eh2,, Vitamin C untuk apa?? Untuk kulit la sayang. Disebabkan kulit aku terdedah kepada panas yang melampau sepanjang aku berada di bumi Perthlis, jadi vitamin C sangat diperlukan untuk bantu perbaiki struktur kulit aku kembali. hehe. 


Selepas dah bershopping kat Watson's tu, aku pown bergerak ke pejabat Amway yang berhampiran. Niatku untuk beli supplemen untuk mata lak. Yalah, amoi kedai spek tu dah bising-bising kat aku sebab power mata aku naik teruk sangat. "Ayoyo, lu buat apa ni sampai power lu naik macam ni??? Lu tak pakai spek ka??? Wat regular check-up pown power naik lagi ka???" Aduss,, penat seh dengar amoi tu beletiaq. Macam na hayun kaki kuar ja dari kedai dia. Tapi tahan sat la dengar dia cakap tu. Kadang-kadang aku rasa lawak pown ada. Yalah, dia duk bercakap ta berhenti, tapi aku macam tunggul ja duk layan dia cakap. Lagipun masuk telinga kanan kuar telinga kiri.. ehehe...


Kat Amway ni, aku beli Nutrilite Multi Carotene. Botol kecik je, harganya,,, hadooii... Seb bek papa ahli Amway. Rase lah murah sikit (padahal ta murah mana sangat pun).. Supplemen ni dulu mak aku yang try dulu.. Aku sekadar nak sambung tradisi.. hehehe... mana tau kot berkesan ta de lah aku na pakai spek atau lens ag kan pas ni.. hee.. Amin...


Ok lah.. sori lah kalu aku semakkan wall aku yang berhabuk (sebab lama tak publish) dengan benda-benda macam ni.. Bukan apa, sekadar nak berkongsi, kot-kot la ade orang yang bermasalah macam aku tapi dah buntu cari penyelesaian. Leh la try.. Sangat-sangat dialu-alukan. Sebab aku teringat kata-kata makcik yang jual direct selling tu, dya kata jgn tengok testimonial orang lain. Kena try sendiri baru tau berkesan ke tak???


مع السلامه والى اللقاء

nota kaki : kata-kata makcik tu begitu menusup ke dalam jiwa. heheh. ta sabar nak tunggu resultnye nanti. Harap2 positif

2 comments:

  1. berapa lama makan supplement ni nmpk kesan? sbb sy tgh amalkan..bru 5hri.tp selera mkn masih sama mcm asl..

    ReplyDelete